خبر  »  حقوق و اجتماع29 بهمن 1393 ساعت 13:09

ضوابط موافقت‌نامه‌هاي سطح خدمات پستي تصويب شد

سخنگوي كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات از تصويب «ضوابط و چارچوب موافقت‌نامه‌هاي سطح خدمات پستي» (SLA) از سوي اين كميسيون خبر داد.
ضوابط موافقت‌نامه‌هاي سطح خدمات پستي تصويب شد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حقوقی، قضایی و انتظامی ایران (حقنا)، به نقل از روابط عمومي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي، «علي‌اصغر عميديان» هدف از تصويب موافقت‌نامه سطح خدمات (SLA) پستي را شفاف‌كردن كيفيت خدمات در مقابل هزينه آن در شبكه‌هاي پستي و رعايت حقوق مشتريان اعلام كرد.

دبير كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات با اشاره به اينكه هرگونه خدمت ارتباطي كه داراي حداقل يكي از فرايندهاي قبول، تجزيه و آماده‌سازي، مبادله و رهسپاري و توزيع مرسوله پستي باشد بعنوان خدمات پستي تلقي مي‌شود، گفت: در اين مصوبه خدمات ثبتي، پستي داخله و پستي خارجه به طور شفاف تعريف شده و غرامت تاخير در توزيع انواع خدمات پستي داخله شامل خدمات عادي با گواهي تحويل و خدمات سفارشي، خدمات پيشتاز و خدمات ويژه براساس مدت زمان قبول تا توزيع مرسوله مشخص شده است.
وي افزود: براساس اين مصوبه، خدمت‌دهنده موظف است همزمان با شروع ارائه خدمات، سامانه مناسبي براي اندازه‌گيري پارامترهاي كيفيت خدمت درج شده در موافقتنامه سطح خدمات براي خدمت گيرنده از قبيل مدت زمان سير، غرامت متعلقه و نحوه پيگيري و ثبت شكايات را فراهم كند.
عميديان اطلاع‌رساني درباره حقوق خدمت گيرنده شامل تعهدات پرداخت غرامت، مدت زمان سير و مدت زمان پرداخت غرامت خدمت مورد درخواست، در زمان دريافت خدمات را از ديگر تعهدات و الزامات خدمت‌دهنده عنوان كرد.
کد مطلب : 94